Huisartsenspoedpost HKN

Levensbedreigende situatie? Bel altijd 112

Laden

Laden

Levensbedreigende situatie? Bel altijd 112

Tarieven

De onderstaande tarieven zijn geldig vanaf 1 januari 2024:

  • Consult: € 242,00
  • Visite: € 362,98
  • Triageconsult: € 35,00

Als u in Nederland verzekerd bent, worden de kosten aan de Huisartsenspoedpost vergoed, omdat dit onder het basispakket valt. Toeristen en patiënten die niet kunnen aantonen dat zij verzekerd zijn of geen European Health Insurance Card (EHIC) hebben, dienen direct op de Huisartsenspoedpost (met pin) te betalen. Zij kunnen de kosten declareren bij hun zorgverzekeraar.

Heeft u vragen over uw factuur? Mail naar facturen@hknhuisartsen.nl en vermeld het factuur- en debiteurennummer.

Praktische informatie over uw factuur

Afhankelijk van uw situatie krijgt u een:

  1. Telefonisch advies. U krijgt uitleg en telefonisch advies van de triagist, (achteraf gecontroleerd door de huisarts). Dit wordt ook een triageconsult genoemd.
  2. Consult. De triagist maakt voor u een afspraak op de Huisartsenspoedpost. Daar zal een huisarts u onderzoeken. 
  3. Telefonisch consult. De huisarts belt u terug. Dit wordt ook wel een digitaal consult genoemd.
  4. Visite. De huisarts komt thuis bij u langs. Een visite is alleen mogelijk als u om medische redenen niet naar de Huisartsenspoedpost kunt komen. 

Let op: op de huisartsenspoedpost kunt u alleen met pin betalen!

Ik ben verzekerd, maar ik heb toch een rekening ontvangen. Hoe kan dat?

Bij contact met de Huisartsenspoedpost dient u uw verzekeringsgegevens op te geven. Uw bezoek wordt gedeclareerd bij uw zorgverzekeraar. Wanneer de zorgverzekeraar laat weten dat de gegevens niet kloppen en wij de juiste gegevens niet kunnen achterhalen, ontvangt u persoonlijk een rekening. U kunt dan zelf de rekening doorsturen naar uw zorgverzekeraar of de nota zelf betalen.

Heeft u toch nog vragen, dan kunt u contact opnemen met onze financiële administratie via facturen@hknhuisartsen.nl